moccas.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv som 40-plussare :) Mina intressen. Mina vardagsbestyr, vardagslyx och härliga helger. Mina resor när och fjärran. Lite träning och mat. Foton från allt möjligt. Och lite ideer och tankar.

Weekend i Rämsis med Hot Mamas :)

Kategori: Helgkul

Vilken fantastisk helg det blev.
Handlade all mat till helgen på vägen hem fån jobbet.
Vid 16,30 kom damerna för att hämta upp mig. Bilen fullpackad för en helg tillsammans i stugan i Rämshyttan.
Tyvärr vart Malin T sjuk :(
Fredagsmyset blev svampmacka på sista fjolårssvampen. Smarrigt :)
Sen vart det lite spel och vindrickning.
Lördag började vi med utflykt till Dollar Store. Jag hittade lite tomtar och damerna köpte lite grejer till barnhemmet.
Hem igen, lunch, sen iväg för att rida Islandshästar. Jätteroligt, första gången att rida Islandshäst för mig. Spännande att får till tölten, men det gick bättre för varje försök. Vi som ville fick tom galoppera lite. En alldeles fantastisk dag hade vi. Härliga hästar, tror vi alla var riktigt nöjda efteråt, även om några var lite oroliga innan :)
Jag hoppas på att vi gör detta till en tradition, vi får väl se...
Efter ridningen hem till stugan igen, brassade på mat. Ut och förberedde bastun.
Sen hoppade vi in i bastun. Gött. En sväng ner till stranden för ett kallt dopp i Rämen, för tre av oss fem, bbbrrrr vad kallt men ändå så skönt. Efter bastu och dopp vart det ost å kex och lite spel o vin. Kvällen avslutades med lite linedance av mig o Anna, Malin körde lite Thriller :) En lysande ide var att vid 02,30-tiden knalla upp till grannen....det ångrade jag på morgonen efter -.- Var liiiiite sliten på söndag morgon...
Söndag packade vi oss hemåt.
Vi hade söndagsmiddag hemma, med mor å far, båda fina barnen och svärpäronen. Hjortstek m massa gött till. Riktigt gott, kanske mest det göttiga till...
Sen var det soffläge o Bron :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: