moccas.blogg.se

Här skriver jag om mitt liv som 40-plussare :) Mina intressen. Mina vardagsbestyr, vardagslyx och härliga helger. Mina resor när och fjärran. Lite träning och mat. Foton från allt möjligt. Och lite ideer och tankar.

Barnhemmet i Santa Maria, Sal

Kategori: Alla kan göra något

 
Nu har jag äntligen fått svar från barnhemmet på Sal. Kap Verde.
Barnhemmet heter Castelos do Sal och ligger i Santa Maria på ön Sal i Kap Verde.
Läste ett tips att man kunde ta med saker och skänka till barnhemmet, så jag skickade ett mail för att kolla av vad dem hade behov av. Dem håller mycket på med "art & caft workshops" med barnen, så lim, målarfärg, penslar, ansiktsfärg, olika papper o klistermärken att göra kort av mm.mm.
Så jag har efterlyst lite bidrag från släkt och vänner. En kan inte göra allt, men alla kan göra något :)
Vi kommer att anpassa packningen efter hur mycket saker vi får in...så det kanske bara blir en sarong, bikinin o tandborsten ;) Man får ju lägga till övervikt annars :D
Ska bli jättespännande att gå till barnhemmet och få lämna över alla gåvor, blir förmodligen höjdpunkten på semestern <3
Man kan gå in och kolla på deras FB-sida.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: